Contactar

Impulsa Pymes Salamanca

Inicio/Impulsa Pymes/Impulsa Pymes Salamanca
Cargando Eventos

Ricardo Pazos como CEO de Walterman y responsable de Impulsa Pymes dará las claves de como transformar tu empresa para adaptarse a la actual coyuntura sanitaria y económica.

Las empresas deben transformarse para cumplir el objetivo de adaptarse a los diferentes cambios que se dan en el mercado, en este periodo de tiempo los cambios se han visto acelerados por la crisis sanitaria provocada por la Covid obligando a las empresas u organizaciones de todo tipo a transformarse, pero … ¿cómo? En este webniar vamos a resaltar los aspectos más relevantes que debemos tener en cuenta para seguir alcanzando clientes, fidelizar a los clientes que ya tenemos, gestionándolos de tal manera que sean cuanto más rentables mejor, ya sea en el corto plazo, o a veces, en el medio y largo plazo. La maquinaria de las ventas no puede parar.En este proceso de transformación, que deberá ser cuanto antes y permanente, ya que el mercado ha cambiado y no va a volver atrás, debieran surgir diferentes tácticas de marketing y ventas.

Acerca del Ponente

Expert in strategy, marketing and communication, SAP certificate in the financial and controlling area, with more than 15 years of experience in consulting companies such as Accenture that have allowed me to work on exciting projects for Vodafone, Banco Santander, Repsol, Aon, Telecinco, Sage , Sap …
My greatest strength is the passion in my work and my strategic vision, always oriented to the maximization of the results and customer satisfaction.

Achievements
– More than 1,000 conferences on strategy, marketing, communication, technology, human resources … as one of my main functions in the communication department of the Prisa Group, the most important media in Spanish. Other companies with Sage invite me as a speaker at their events.
– Training the Group Prisa sales force formed by approximately 200 in marketing and sales, paying special attention to their motivation, designing tools to monitor advertising campaigns, supporting their job. Increasing sales results by 15%, through the visibility of the advertising results
– I have published several articles on people management, technology and marketing trends in Interban or Foro Esine. In this last magazine an article called “marketing trends for 2020” has been published recently.

Deja tu comentario